Phu Quoc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Phu Quoc - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Phu Quoc

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

03 Augustus 2015 | Vietnam, Can Tho

Zo…... jullie hebben even moeten wachten op het volgende verslag.

We zijn aangekomen op het eiland Phu Quoc. Even na drie weken vrijwilligers werk een paar dagen ontspannen. Het gezegde is wanneer je Vietnam bezoekt moet je Phu Quoc Island bezocht hebben. Het is het geheime paradijs van Vietnam. Je kunt vanuit Can Tho met de bus en de boot, of met het vliegtuig naar het eiland. Omdat we maar drie dagen hiervoor hebben ( het weekend plus een extra dag) en de bus en boot al minimaal zes uur duurt hebben we het vliegtuig genomen. s’ Ochtends om 07:30 vertrokken en om 11:00 waren we op het ressort. Hierdoor hadden we nog een hele dag ter beschikking.

In de stromende regen kwamen we aan maar na een paar uur klaarde het op. ‘s Middags langs het strand gebanjerd en drie vissers gade geslagen. Wat een feest toen ze een visje hadden gevangen van ongeveer 6 cm. Ja de beleving is hier op veel punten anders dan bij ons. Verder lekker op het ressort gebleven met het strand op 50 meter. Hoge golven op de zee en lekkere temperatuur van het water.

Vandaag (maandag 3 augustus) hebben we een trip gemaakt over het zuidelijke deel van het eiland. Je huurt een taxi voor 4-5 uur en karren maar. Als eerste hebben de parel factory bezocht. Hier worden op grote schaal parels/oesters gekweekt. En leuke uitleg gekregen hoe dat gaat en hoe lang het duurt voordat een parel een bepaalde grote heeft. Voor de doorsnee parel duurt dat ongeveer zes jaar. Vervolgens hebben we een kijkje genomen op een peperboerderij. Die is pas ontstaan omstreeks 1975 en het eiland is nu een grote exporteur van verschillende soorten pepers. Op deze boerderij kwamen we ook een duizendpoot tegen (die waarschijnlijk op weg was naar de schoenmaker……………….).

Hierna naar Coconut prison. Een gevangenis die met name bekendheid heeft gekregen na de Vietnam oorlog. Vietcong krijgsgevangenen werden hierheen gebracht. Het is nu een “toeristische bezienswaardigheid/monument/museum”, dat ook door veel Vietnamezen wordt bezocht.

Hup de taxi weer in en op naar Bäi Sao. Een ritje van ongeveer 40 minuten dwars door het oerwoud. Bäo Sao staat bekend om zijn witte stranden en helder zee water. Hier hebben we anderhalf uur gerelaxt. en lekker gezwommen in de warme zee. Tot slot nog naar Bai Vong een dorp dat voor een groot deel op palen staat. Terug gekomen op het ressort zijn we de zee ingedoken en hebben “Happy hour” gevierd bij het zwembad. Morgen gaan we het noordelijk deel van het eiland verkennen.

• 03 Augustus 2015 - 17:55

Louis:

Hoi Karen en Wim ff een reactie vanuit Oslo.
    Goed te lezen dat jullie zoveel meemaken en plezier hebben.
    Ook de stukjes die jullie schrijven lees ik meteen plezier
    Wat betreft de parelfactory karin je hebt toch wel een dikke parel van wim gekregen voor ... huwelijksdag of zoiets rianne verzon ook spontaan een reden en die zocht de dikte uit.
    Geniet er verder van en ik blijf het volgens
    Skol
    Louis

• 04 Augustus 2015 - 12:01

Nana Bram Freek En Edward:

Leuk om te lezen jullie avonturen ! We zitten vlakbij he leuk Patong Thailand heerlijk hier ook genieten jullie ook zo van het eten? Super lkr en we houden van de vriendelijkheid van de mensen hier echt top kunnen we in NL wel wat van overnemen. Goed bezig met jullie werk daar top ! Succes en tot gauw groeten van ons allemaal.

• 04 Augustus 2015 - 20:42

Jos En Edith:

Ha wereldreizigers,
    Wim kan wel een "beeldboek' gaan schrijven over jullie ervaringen! We zien alles voor ons hoe jullie de verschillende situaties ervaren. Wat een andere wereld toch dan het westen en wat een tevredenheid op veel momenten. Het vroege opstaan gaat jullie ook goed af in Vietnam merken we en dat verlengd wel de periode dat jullie daar zijn! Wij zijn net terug uit Ierland en zijn daar ook zeer actief geweest en optimaal van de dagen genoten! Nu gaan we nog een paar weken genieten van jullie reisverslagen.
    Groetjes en tot ziens.