Lekke band - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Lekke band - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Lekke band

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

16 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Vandaag hebben we hetzelfde programma gedraaid als op onze eerste dag samen met Majorie. Dus vroeg uit de veren en om 07:15 uur Engels in Nhip Cau (werkplaats voor gehandicapte jongeren). Hierna brood gehaald bij de grote supermarkt en thuis heerlijk zitten eten. Hierna maar even een power-nap gedaan van ongeveer 3 uur.

Vandaag heeft het niet geregend en daardoor is het erg benauwd en warm. Om 14:00 uur begonnen in The City Orphanage. Ik moet zeggen nu we hier voor de tweede keer zijn realiseer je je nog meer de omstandigheden waarin deze kinderen opgroeien. De kinderen kijken uit naar onze komst.

Het eten blijft toch een apart verhaal. De jongens die motorisch wat meer kunnen worden ingeschakeld om te helpen bij het eten geven. Een jongens met downsyndroom regelt dat de verschillende groepen worden voorzien van de schaaltjes met rijst. We hebben hem Bassie genoemd. We verdenken hem ervan dat hij ook alles keurt.

Om vijf uur de fiets gepakt om naar huis te rijden. Pech dus, lekke band op Karin d’r fiets. Gelukkig heeft onze contactman Puong een “contract” met twee plaatselijke fietsenmakers waar wij heen kunnen. Een van beide zat in de buurt. Fiets aan de straatkant geplakt en vervolgens zijn we maar een biertje gaan drinken ( ja… ook Karin). We hebben maar gelijk wat loempiaatjes naar binnen gewerkt zodat we vanavond niet meer de deur uit moeten.

Groetjes uit Can Tho

• 16 Juli 2015 - 23:27

Ria:

Leuk, Karin en Wim om elke dag jullie verhaal te lezen. De bijbehorende fotootjes maken het verhaal wel compleet. Mooie foto trouwens Wim met dat jongetje.
    En wat een mooie fietsen.........ebikes zeker. ;-)

• 17 Juli 2015 - 12:37

Rianne:

Ha ha, had het al van Karin gehoord over de lekke band! Die kon natuurlijk niet lang uitblijven