Herrie in de keuken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Herrie in de keuken - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Herrie in de keuken

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

29 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Vandaag (woensdag 29 juli) een hele leuke dag gehad. We konden lekker uitslapen want we werden pas om 12:00 uur verwacht op het project. Vandaag weer naar het Charity at Hospital voor de hulp bij het bereiden vaan het eten en tussendoor Engelse les. We waren ruim op tijd op het project (5 minuten voor tijd) maar de bevoorrading was al geweest. Zo’n tien vrouwen zaten al weer rondom een zeil en waren al begonnen !!!!!!!!, zonder ons, het moet niet gekker worden.
Maar we werden dankbaar in de groep opgenomen. Er lag weer een enorme berg met exotische groente. Ook ik kreeg weer een kapmes tot mijn beschikking en ging driftig aan de slag. Opeens herrie in de keuken, Haihai-haihai-haihai-haihai en naar mij wijzen en lachen. Bleek dat ik van een bepaalde groente de goede delen weggooide en het afval in de mand. Ja, bij het ene moet je het steeltje bewaren en bij een andere het blaadje, bij een derde het middenstuk en die groente lijkt allemaal op elkaar. Moeten ze mij ook niet laten doen. Om twee uur ben ik maar Engelse les gaan geven.

Ik had een soort mini logo met boekjes meegenomen. Hiermee kon ik mooi eens kijken of ze de woorden begrepen. Dat vonden ze we heel spannend want het resultaat vind je na afloop in een kleurencombinatie. Een groot succes Van de opgave werden gelijk foto’s gemaakt, heb je niks aan als je de logo er niet bij hebt, maar ja blijkt dat ze fanatiek zijn en het leuk vonden. Aan de andere kant oefen je wel woordjes en plaatjes.

Om drie uur stond de tafel gedekt en gingen we met het personeel eten. En ik kan jullie zeggen dat het heel lekker smaakte. We worden dan echt als gast behandeld. Opeens weer herrie in de keuken. Een enorme wolkbreuk en de regen kletterde op de stalen golfplaten van de openluchtkeuken. Ik heb het geloof ik nog nooit zo hard en zo veel zien regenen en een herrie dat dat maakt. Tegen vieren werd het wat droger en kwamen de familieleden weer het eten ophalen voor de patiënten. Karin en Sinony de pannetjes vol scheppen en ik met een grote hark in die enorme pan de rijst die klontert losmaken.

Om vijf uur met een voldaan gevoel naar huis in de regen……………………….door enorme plassen en gaten in de weggetjes.

  • 31 Juli 2015 - 18:12

    Rianne:

    Ik kan me wel iets voorstellen bij zo'n regenbui. In Nepal was het ook zo erg dat de kuilen spontaan in het wegdek vielen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Can Tho

Wim en Karin

Actief sinds 30 Juni 2015
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 11916

Voorgaande reizen:

12 Juli 2015 - 20 Augustus 2015

Vietnam2015

Landen bezocht: