Thien An Orphage - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Thien An Orphage - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Thien An Orphage

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

18 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Vanmorgen om half acht vertrokken naar Thien An Orphanage (wees-, en opvanghuis). Nadat we van de hoofdweg afgingen werd de omgeving steeds mooier. Het tehuis ligt inderdaad op een prachtige locatie bij de rivier. Nadat we waren aangekomen werden er voor acht kinderen tafeltjes en stoeltjes neergezet. Majorie startte met de Engelse les, afgelost door Karin. Je merkte dat na een half uur de concentratie bij deze kleintjes al wegviel. Hierna nog het woordspelletje “Hangman” (galgje) gedaan en daarna mochten de kleurplaten en stickervellen op tafel.

Dit project staat in schilcontrast met het huis voor gehandicapten. In Thien An zijn natuurlijk gewone kinderen en zijn er ook duidelijke regels die door de kinderen worden gevolgd. Het ziet er zeer verzorgd uit omdat er voor dit tehuis waarschijnlijk financieel meer mogelijk is door giften. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat deze kinderen een thuis missen.

Om half elf gingen de kinderen eten en zat onze taak er voor vandaag op. Het was vandaag evenals gisteren erg warm en benauwd. Temperatuur was vandaag 37 graden, gevoelstemperatuur 43 graden. Pff veel water drinken.

Vanmiddag wilden we naar een zwembad. We hebben dit echter niet gevonden. Wel gevraagd maar de mensen spreken hier geen Engels. Een enkeling en deze stuurde ons naar een visvijver in de buurt van de rivier. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Achteraf was het niet zo erg want er brak kort hierop een tropische regenbui los. Verder hebben we rustig aangedaan. Morgenochtend vroeg uit de veren 05:00 uur want we hebben een afspraak met een gids die met ons op een bootje naar de “Floatingmarket” gaat. Bevindingen volgen…….

• 18 Juli 2015 - 20:26

Rianne:

Zo ik heb het er maar druk mee: het ene verslag nog niet gelezen of het volgende staat al op de mail! Maar heel erg leuk om jullie op deze manier te volgen. De floating market is echt een aanrader, dus geniet ervan morgen.

• 18 Juli 2015 - 22:53

Ria:

Misschien maar goed dat jullie in plaats van in het zwembad, de verkoeling vonden in de tropische bui. Ben wel nieuwsgierig naar de floating market. Veel plezier in elk geval.