Dagje uit - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Dagje uit - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Dagje uit

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

31 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Vandaag stond een uitstapje op het programma met een groot deel van de kinderen van de Pagoda op invitatie van Majorie. De wekker om 06:00 uur en hierna met z’n achten op de fiets naar de Pagoda. Toen we daar aankwamen was inmiddels de eerste groep met kinderen in het busje al onderweg. We moesten nog even wachten voordat deze de eerste shift op de plaats van bestemming had gelost. Weten jullie dat er hier makkelijk in een twaalf persoons-bus vier volwassene en achttien kinderen gaan !!! exclusief de bestuurder.... en dat dit heel normaal is ????.

Na zo’n 30 minuten rijden kwamen we aan bij een park. Nadat alle kinderen en begeleiders waren verzameld gingen we het park in. We hadden geen idee wat ons te wachten stond. Ook was ons niet verteld wat de verdere bedoeling was en Vietnamees dat verstaan we niet. Na een hoop geschreeuw Hai-hai-hai of tai tai tai ging toch alles redelijk gedisciplineerd het park in. De eerste attractie was een hele grote vijver met strandje met wel 50 krokodillen. Een deel lag te luieren en een ander deel dreef vervaarlijk rond in het water wachtend op buit……..

Ja, daar kwam de oppasser. De kinderen kregen een stok met een draad waaraan hij een stuk vlees bond. Gezien de lucht die hier vanaf kwam moet dit wel bedorven vlees zijn geweest maar dat mocht de pet niet drukken. Het was de sport om de om de krokodillen uit te dagen door het stuk vlees net boven hun bek te houden en wanneer ze wilden toehappen het omhoog te trekken. Dat lukte dus niet altijd want die beesten zijn razend snel en komen ook nog redelijk hoog uit het water. Maar alom pret en hilariteit.

Hierna ijs eten en verder lopen. Ja, de volgende attractie kwam in zicht. Een renbaan met vijf banen. Je hoorde wel honden blaffen maar een zestig meter baantje is voor een hond wel wat kort. Alle kinderen om de renbaan heen en daar kwamen de deelnemers aangelopen. Vijf varkens namen plaats achter de startblokken. Nadat ze waren voorgesteld, tenminste dat vermoed ik, ging het hek open en zetten de atleten het op een rennen. Nummer drie was met een varkensneuslengte voor, de winnaar. Hierna waren er op een baantje ernaast toch de honden aan de beurt. Dit was een massastart met zeven hondjes. Het was leuk om te zien want onderweg wachtte ze keurig op elkaar.

Na wat andere dieren in het park te hebben bewonderd liepen we naar een soort kermisterreintje. Je kon er schieten, blikgooien en er stonden botsautootjes. Al die kinderen doken hierop af en sprongen in de autootjes. Andere begonnen deze te duwen. In Nederland zou iedereen direct uit z’n dak gaan maar hier werd alles met een lach bekeken. Oh, aan de andere kant begon de circus attractie met de aapjes. Was een grappig gezicht.

Nadat er ook nog voor een ieder eten was en dit was genuttigd verlieten we lopend het park. Een driehonderd meter verderop stond een Pagoda waar we heen gingen. De Pagoda bezocht en hierna weer in meerdere shifts naar huis. Inmiddels was het ook gaan regenen maar gelukkig niet tijdens de wandeling in het park. Om 12:30 was iedereen weer terug waarna de meeste kinderen hun bed opzochten en wij in de regen op onze fiets naar ons huis reden. Het was een leuke dag.

• 31 Juli 2015 - 18:16

Rianne:

Wat zullen die kinderen genoten hebben van het uitstapje!
    Wij zitten nu in Noorwegen en ik heb vanmiddag mijn eerste wandeling gemaakt. Het is hier prachtig en gelukkig regent het (bijna) niet.

• 31 Juli 2015 - 23:45

Elles:

Wat een leuke en mooie foto's weer en wat schrijf je toch leuk pa! Je lijkt ook echt wel een meester op de foto's hoor!! Misschien toch alsnog het onderwijs maar in?
    Kun je inmiddels nu skypen trouwens?? Bij ons is het geïnstalleerd. Ik heb je ge-appt. Met mijn nieuwe telefoon trouwens. Pppffff leuk hoor zo'n nieuwe mobiel, maar moet alles weer opnieuw installeren enzo.
    Hier gaat alles goed. Mar druk in de weer met zijn nieuwe piano, maar Noah en Fiene vinden het ook razend interessant! Hidde heeft het ook druk...met leren kruipen en eten. Het kost hem veel energie, maar hij is een echte doorzetter.
    Het weer is wisselend, maar komend weekend moet het weer BBQ weer worden!
    Jeetje, die buien bij jullie zijn wel indrukwekkend hoor, haha! Hebben jullie niet steeds drijfnatte schoenen of lopen jullie voornamelijk op slippers?
    Grappig zeg die varkens en die aap... Hier in Nederland mag de olifant zijn kunsten niet meer vertonen in het circus....
    Nou we kijken weer uit naar het volgende verhaal! Tot gauw!
    Oja, volgend weekend gaan we een weekendje naar Friesland met Jan en Gien. We gaan naar Gien haar moeder, dus Mar zijn oma. Tjuuusss!! xxx van ons