De tweede werkweek - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu De tweede werkweek - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

De tweede werkweek

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

21 Juli 2015 | Vietnam, Can Tho

Zo, daar zijn we weer. Gisteren (maandag) was het hier rustdag, zoals bij ons de zondag. We waren dan ook niet ingedeeld op een project. Lekker uitgeslapen en voor Karin eigenlijk haar eerste vakantiedag.

We zijn ’s middags naar het zwembad geweest van het Victoria hotel. Ongeveer een halfuurtje fietsen (pfff). Wel heerlijk kunnen relaxen, lekker kunnen douchen en lekker gegeten. Op de terugweg moeten schuilen voor een tropisch regenbuitje van zo’n 30 minuten. Veel Vietnamezen schieten dan onder luifeltjes, afdakjes etc. Je staat dan hutje mutje maar als westerling heb je altijd wel contact. Met name de jeugd vindt het interessant en leuk om Engels te praten. En als de regen is gestopt stapt een ieder weer op en is het weer een drukte van jewelste op de weg. Een hoop getoeter maar toch gedisciplineerd.

Vanmorgen weer vroeg uit de veren en naar Nhip Cau (werkplaats voor gehandicapten jongeren) om aan onze groep Engels gegeven en op de terugweg langs de “wasserette” (huisje langs de kant van de weg) om onze was op te halen.

Vanmiddag waren we vrij en zijn op de fiets gestapt om binnendoor naar de rivier te rijden. Onderweg wat leuke foto’s kunnen maken. De mensen vinden het bere interessant als ze door ons op de foto worden gezet. Ze giechelen en de kinderen worden erbij gehaald om ‘Hello’ te zeggen. Eigenlijk zijn wij de bezienswaardigheid en niet zij. Fruit, vlees en vis ( de vis veelal nog levend) wordt aangeboden aan de straatkant. Overigens lukt het niet altijd om de foto’s te uploaden of het duurt erg lang waardoor het verhaaltje er al een meer dan een uur op staat en de foto’s nog moeten volgen (dus af en toe maar kijken of er nog foto’s zijn toegevoegd).

Morgen gaan we weer Herman de Blijker uithangen in het “Charity at hospital of Traditional Medicine”. Ik denk dat we morgen maar wat vegetarisch gaan bereiden, achter een varken of kip aanrennen en hierna te bereiden daar is het hier veel te warm voor.
Zo tot zover maar weer.
Groetjes Karin en Wim

• 21 Juli 2015 - 18:04

Mario:

Hallo liebe leute,

Wat leuk om te lezen; al de verhalen en gebeurtenissen. Jullie zijn goed bezig daar. Hier is het ook erg druk, vooral net se ontwikkeling van jullie kleinkinderen.
    In de kassen is het super warm. Ik wou dat daar eens een tropisch buitje viel......pffff. Het weer hier is top en we genieten van elkaar en de verhalen. Tot gauw. Tjuuuusss. Liefs Mario.

• 21 Juli 2015 - 18:55

Rianne:

Wat een leuke foto's! Echt the real life in de Mekong!