Ho Chi Min - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu Ho Chi Min - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Wim en Karin Meijer - WaarBenJij.nu

Ho Chi Min

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim en Karin

12 Juli 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Nadat Mario ons had afgezet op Schiphol en we onze koffers hadden gedropt zijn we eerst maar koffie gaan drinken. Wat een drukte op Schiphol. Vakantietijd maar de reis kon beginnen.
We vlogen vanaf Amsterdam naar Parijs. Dit ging prima. Hierna door de paspoortcontrole naar de aansluitende vlucht bestemming Ho Chi Min. Het boarden ging op schema. We hadden onze plek in het vliegtuig met nog een vrije plaats naast mij. Ik had nog even de stille hoop dat deze plaats leeg zou blijven maar nee hoor, het hele vliegtuig zat bommetje vol. Uiteindelijk hebben we bijna twee en half uur op onze stoel gezeten voordat we vertrokken. Er was iets met de bagage….. Na de maaltijd het slaappilletje genuttigd en even een heerlijk tukkie gedaan. Het weerstandsvermogen bij Karin bood driftig tegenstand zodat zij een tweede pilletje er achteraan moest nemen.

Oh ja, deze moet ik nog even vermelden, echt gebeurd. Vroeg vrijdagochtend iemand aan Karin in de winkel: “Gaat u nog op vakantie”? Ja. Was het antwoord van Karin. “Oh , waar naar toe”? We gaan naar Vietnam. “Oh wat leuk, gaat u met het vliegtuig”? Karin was even stil, moest even schakelen en antwoordde: Ja, mijn man vindt het wat ver op de fiets en zei dat hij daar wel fietsen zou huren. “Oh leuk, was het antwoord”.

Aankomst op de luchthaven Ho Chi Min, door de paspoortcontrole. Alles in orde en de koffers kwamen ook nog van de band. In de hal van de luchthaven gelijk maar geld gewisseld en Simkaartjes gekocht. Buiten de luchthaven zat een keurige jongeman met een bordje in zijn hand waarop onze namen stonden. Hij bracht ons door alle drukte naar ons hotel. Doordat wij zo vroeg waren was de kamer nog niet vrij. De koffers achtergelaten en ons in de drukte van de grote stad gestort. Om twaalf uur terug in ons hotel waar we de kamer kregen. Even een power-nap gedaan.
’s Middags heeft Karin een massage genomen omdat ze haar rug de dag ervoor had verdraaid en er toch meer last van had dan verwacht. Hierna zijn we gaan eten en wat gaan drinken. Morgen met de bus om 12 uur naar Can Tho waar we de komende weken zullen blijven om vrijwilligerswerk te gaan doen.

Tot zover weer

Groeten van ons beide uit Ho Chi Min.

• 12 Juli 2015 - 20:27

Dick:

Wat een leuk verhaal

• 12 Juli 2015 - 20:29

Dick:

Hier gaat alles goed! Veel plezier en succes! x dick

• 12 Juli 2015 - 23:03

Ria:

Hoi allebei.....nou de kop is eraf. Leuk verhaal inderdaad en gelukkig goed en met de koffers aangekomen. We wachten de verdere reisverslagen met spanning af. Succes met de busreis.....

• 13 Juli 2015 - 07:16

Elles:

Leuk verhaal! Heb erg gelachen om dat vliegtuig-fiets verhaal. Hahaha ik hoor het ma zeggen! Ben benieuwd naar het bus avontuur! Xxx

• 13 Juli 2015 - 11:04

Rianne:

Ha ha dat is wel ff wat anders dan naar Santiago op de fiets!
    Goede reis naar Can Tho, en vee plezier!